Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
12 aprilie 2012

Prajitura Tres Leches


Mie imi place sa o"alint" milka :))
Pentru noi a devenit prajitura preferata si o fac ori de cate ori am ocazia. Este o prajiturica tare, tare insiropata, racoroasa si tare buna de pus pe masa acum de Pasti.

Ingrediente:
  • 1 cana de faina
  • 1-1/2 lingurita praf de copt
  • 1/4 lingurita de sare
  • 5 oua intregi
  • 1 cana zahar
  • 1 lingurita de vanilie
  • 1/3 ceasca de lapte
  • 1 cana lapte evaporate
  • 1 cana lapte condensate (gasiti la Carrefour sau in magazinele arabesti/turcesti, cele cu condimete carne(macelarii))
  • 1/4 ceasca smântână
Pentru ornat

  • frisca batuta cu zahar
  • fructe
Preparare

Inainte sa ne apucam de lucru imi cer scuze ca nu am poze din timpul pregatiri insa e facuta mai de mult si nu le mai am, dar am sa revin cu mai multe poze de indata ce am sa o refac.

Pentru ca la noi este inca destul de greu sa gasesti lapte evaporate am sa va pun reteta pe care eu am folosit-o, reteta de lapte evaporate facut acasa:
Ingrediente:

100 gr. lapte praf
350 ml apa calduta
30 gr. linguri unt (la temp. camerei)

Mod de preparare:

Se pun toate ingredientele intr-un ibric si se amesteca intr-una pe foc, pana cand laptele obtinut aproape da in clocot. Se scoate de pe foc si se bate bine (eu torn laptele in blender si amestec pentru cateva secunde). Se toarna intr-un castron si se lasa la racit. Se pastreaza la frigider pentru maxim 2 zile sau se foloseste imediat in reteta preferata. Din cantitatile de mai sus se obtin 350 ml lapte evaporat, sau echivalentul unei conserve.

Si acum sa ne apucam de treaba.

Incalziti cuptorul. Ungeti tava cu unt. Se amesteca faina, praful de copt, sare şi într-un castron mare. Separati ouale. Bateti galbenusurile de ou cu ¾ din zahăr 3/4 ceasca pana ce gălbenuşurile sunt de un galben pal, apoi se adauga laptele amestecat cu vanilie.. Se toarnă amestecul de ou peste amestecul de făină şi se amestecă foarte uşor până ce sunt bine combinate.
Bateti albusurile bine, spuma tare impreuna cu restulde ¼ zahar.
Abusurile seamesteca cu galbanusurile incet amestecand de sus in joc, ca san u se lase compozitia.
Se toarna in tava unsa si dam la cuptor timp de 35-40 min sau pana trece testul scobitori.
Cat sta prajitura noastra la cuptor pregatim amestecul de lapte pentru insiropat.
Combinam laptele condensat, laptele evaporate si smantana lichida si amestecam bine bine.
Cand prajitura este coapta o scoatem din tava pe un platou incapator si lasam la racit complet.
Cand prajitura este racita cu ajutorul unei furculite intepam toatasuprefata sip e margini, astfel siropul de lapte va patrunde peste tot. Turnam putin cate putin pe toata prajitura din amesteculde lapte. Dam prajitura la rece pentru cel putin 30min astfel va absorbi tot lichidul/siropul de lapte.
Cand o scoatem de la rece intindem peste prajiturica frica batuta si ornam cu fructe proaspete. Taiem in patratele si servim.

3 comentarii: