Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
17 iunie 2012

Ratatouille


Zic eu o mancarica tare buna in asa perioada, mai ales ca de 1 saptamana a inceput si postul Petru si Pavel!
Ratatouille este o mancarica, tocana de legume traditionala din regiunea Provence a Frantei, originară în Nice. Aceasta este compusă, în principal, din legume fierte: vinete, ceapă, dovlecei, ardei si rosii. Numele complet al felului de mâncare este ratatouille niçoise.
Exista mai multe feluri de preparare eu l-am ales pe acesta insa la cat de muuuult ne-a placut am sa incerc si restul de combinatii....


Ingrediente:
  • 1 vanata potrivita
  • 1 dovlecel
  • 1 ardei verde
  • 2 ardei capia/ardei gras rosu
  • 4 catei de usturoi
  • 1 cepe potrivite
  • sare, piper
  • busuioc, cimbru (proaspete)
  • 5 rosii bine coapte/1 cutie rosii prunusioare
Preparare

Pentru inceput spalam legumele si le taiem cuburi, ceapa o tocam marunt iar rosiile daca folosim proaspetele facem un X si le punem pt 1-2min in apa clocotita apoi le scoatem in vas cuapa rece rece (cu gheata), astfel vom reusi sa le decojim mai bine si le inlaturam pielita apoi le tocam marunt si punem intr-un bol separat.
Luam o tigaie antiaderenta unde punem putin ulei/ulei de masline lasam sa se inchinga bine apoi punem diin legume nu toate odata ci impartim astfel incat sa aibe loc sa se soteze bine. Continuam asa pana terminam toate legumele, apoi le scoatem pe un servet absorbant sa scapam de surplusul de ulei si pastram acoperite. !!! (reteta de baza spune ca legumele se fierb in sosul de rosii pana se inmoaie, insa mie imi place mai muult sa o pregatesc asa, desi nu la fel de sanatoasa, voi alegeti varianta pe care o doriti)


Luam o alta tigaie curata in care punem putin ulei si adaugam usturoiul pisat lasam cat sa-si lase din aroma adaugam ceapa tocata marunt si lasam pana se inabuse putin cand e gata adaugam rosiile curatate si taiate marunt si lasam pe foc pana scade sosul si se leaga putin.


Gustam de gust si adaugam putin busuioc si cimbru. Dupa ce sosul e potrivit de gust putem adauga legumele  si lasam sa fiarba cateva minute impreuna sa-si "impartaseasca" fiecare din arome, apoi putem stinge focul.


Am servit alaturi de turtite chinezesti - scallion pancakes. Bun, tare bun!

Turtite chinezesti - scallion pancakes



Ingrediente:

  • 400 gr faina
  • 250 gr apa clocotita
  • codite ceapa verde (de la 2 legaturi)
  • sare
  • ulei
Preparare
Facem un aluat din faina si apa pe care o fierbem in prealabil (imediat ce o incepe sa fiarba o adaugam treptat treptat peste faina) si amestecam initial cu lingura de lemn, dupa care incepem sa framantam pana obtinem o biluta elastica .
Infasuram biluta in folie alimentara si o lasam pe masa intre 30- 45 minute astfel incat glutinele sa aiba timp sa se dezvolte.
Dupa 45 minute desfasuram biluta o pudram un pic cu faina si rupem din ea bilute mai micute (100 gr maxim o biluta).
Luam bilutele pe rand, o aplatizam cu palmele pe suprafata infainata. Intindem cu facaletul o foaie cat de subtire putem.
Dupa ce am intins foaia o pensulam cu ulei, o pudram cu sare, si cu coditele tocate de ceapa verde.


Rulam foaia pe lungime si strangem bine capetele, si o rulam din nou in forma de cochilie, pudram suprafata


de lucru cu faina, aplatizam cochilia cu palmele si apoi o intindem cu facaletul la o grosime de 0,5 cm
Incingem bine de tot o tigaie teflonata, o ungem cu ulei si cand sfaraie adaugam primul pancake, micsoram focul astfel incat sa nu fie nici prea puternic dar nici prea slab si prajim 3-4 minute pe fiecare parte

16 comentarii:

  1. Ce pofte mi-ai facut la ora asta! Vina e a mea! Ce caut eu la ore mici... pe aici! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Delicioasa...si de la turtitele alea imi ploua in gura!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte apetisant papica.Imi place asa de mult,si turtitele sunt la fel de delicioase.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicios pentru masa de post si mai ales delicios langa turtite.

    We placut!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamne de cand tot spun ca fac si nu mai fac ...Ma servesc cu tupeu de la tine .

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte bun! combinatia de busuioc, cimbru si rosii merge foarte bine cu legumele alese!Reteta pentru turtitele chinezesti, unde o gasim?M-ar interesa!
    Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  7. Deci acesta este "Ratatouille"! O sa-l incerc si eu, sigur va avea priza la copii, in cazul acesta isi vor invinge scepticismul incercarii unei mancarici noi datorita desenului animat cu acelasi nume. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicios!I-am promis fiica-mii cai fac de mult timp si nu m-am tinut de cuvant,ii place tare mult.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Chiar merge in perioada asta! Arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte interesant! Daca ma intrebi pe mine, eu nu stiam decat despre desenul animat cu Ratatouille!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc frumos tuturor pentru commenturi si aprecieri! Ruxi ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor ;))
    Retetecudrag am postat si reteta pentru turtite ;))

    RăspundețiȘtergere
  12. Pai ma alatur si eu consensului, arata delicioas!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce manacarica delicioasa !:)
    Turtitele merg si la mine , curand !:)

    RăspundețiȘtergere