Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
31 mai 2012

Sarmalute in foi de vita



Nu vroiam sa treaca timpul fara sa impart aceasta reteta delicioasa, plina de savoare cu voi. Cu siguranta ati facut, incercat, mancat, savurat daca nu, mare pacat! Retete sunt multe insa eu azi va prezint reteta avuta de la mama (cel mai bun bucatar din lume ;))) dupa care am facut, fac si voi face pentru ca ies absolut DELICIOASE!

Ingrediente - aprox. 30 sarmale
  • 600-700 g carne tocata amestec
  • 60g de orez
  • 2 cepe potrivite
  • 1 legatura patrunjel verde
  • marar (doar optional daca va place aroma lui)
  • sare, piper negru macinat dupa gust
  • un varf de lingurita cimbru uscat
  • 3 linguri pasta de rosii
  • foi vita de vie cat mai crude
  • 2lg ulei de masline/ulei
Preparare

Pentru inceput spalam si curatam ceapa, apoi o tocam marunt si o inabusim usor pana devine sticloasa in cele doua linguri de ulei.!!! Puteti renunta la acest pas si sa puneti ceapa cruda, insa cu ia usor inabusita ies muuult mai gustoase.
Cat ceapa sta la inabusit punem 1-1 ½ ceasca apa la fiert iar cand fierbe adaugam orezul si il lasam catsa se lege/sa se umfle putin!!!! La fel putetirenunta la acest pas sis a-l puneti crud, mie imi place sa-l fierb asa sunt sigura ca nu am vreo surpriza, in plus leaga mai bine compozitia.
Acum putem trece la pregatirea foi/frunzei de vita. Eu le-am avut verzi/proaspete crude din gradina. Daca optati pentru cele proaspete trebuie sa stiti ca dupa ce sunt bine spalate se oparim/punem timp de 2min in apa clocotita (pana isi schimba culoarea).



Carnea se pune intr-un bol peste adaugam ceapa racita, orezul umflat, patrunjelul verde, sare, piper, cimbru si o lingura de bullion (eu pun si in compozitie pentru un pic de culoare, voi puteti renunta merge si fara). Amestecam bine carnea pana devine omogena si toate ingredientele sau combinat. Gustam de gust!!
Acum ca avem totul pregatit putem san e apucam de facut sarmale. Luam o frunza de vita oparita !!!(daca are nervure prea tare o scoatem altfel este atoasa, din cauza asta am spus ca ar fi bines a fie cat mai crude).(daca frunzele sunt mici putem pune cate doua frunze) punem in capat din amestecul de carne, apoi rulam/impachetam frumos sarmaluta si o asezam intr-o oala pe fundul careia se pun frunzede vita (ca sa nu se prinda).


Continuam astfel, pana termiam compozitia de carne si frunzele de vita. In oala le asezam una langa alta.
In mijlocul sarmalutelor se punem bulionul ramas si acoperim cu frunze de vita si turnam apa cat sa le acopere. Punem la fiert pana ce frunza se inmoaie si carnea este fiarta aprox 1 ora (asta daca ati umflat inainte orezul) daca nu aprox. 2ore (intre timp mai verificati lca lichidul san u scada sis a ardetisarmalutele) este bine sa gustati/testate o sarmaluta inainte de a stinge focul!


Sa aveti pofta, sunt extreme de bune mai ales servite cu smantana, ardei iute si paine de casa!!!!




19 comentarii:

  1. waw! aratã super!
    Bunicul meu face cele mai bune din lume:)el taie carnea mãrunt cu cutitul si pune mult mãrar...de cel putin 10 ani nu am mancat asa sarmale, la noi nu se gãsesc foi de vitã in comert :((

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am incercat sa fac sarmale din cauza impachetatului(urasc )dar cu vita de vie cred ca se fac tare usor:)...eu le pap facute de mama :).Imi place cum le-ai decorate!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarmaluteeeeeeeee...........niciodata nu refuz! Arata super bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Doar le-am terminat dar mai iau si de la tine doua:)Sunt grozave!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bunatate!! Cum am vazut sarmalele tale, l-am sunat pe al meu sa aduca frunze de vita de la tara! :)) Deci azi papam sarmale-n foi de vita!!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. De cand am postat reteta pe blog (cam de 1 sapt) am mai facut o data, imi plac fff mult! :)
    Si reteta ta trebuie sa fie gustoasa, mai ales ca este de la mama ta :)
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Mulrumesc Ramona, imi pare rau ca nu se gasesc foi de vita, dar lasa ca te servesc eu cu cateva sarmalute;))). Nu ma indoiesc ca erau cele mai bune sarmale mereu bunici stiau sa ne surprinda numai cu bunatati si tot timpul le iesea totul de zici ca faceau magie ;)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Paradise si eu crdeam despre ele asa dar dupa ce am facut nu este greu ba chiar mai mult imi place sa fac din astea de vita decat din varza parca se impacheteaza mai usor! Oricum efotul merita...Pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Lavi, cu mare drag te servesc ;)) Pup

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Teo, sigur si mai multe daca vrei, si eu le-am mai facut pana acum 1 data si cred ca o sa mai fac...doar cred ;)))) Intradevar sunt grozave!

    RăspundețiȘtergere
  11. Simona nu pot decat sa ma bucur, sunt chiar bune, cum am mai spus chiar merita si daca nu acum cand le este timpu atunci cand caci parca doar acum au cuadevarat gust ;)) Spor la impachetat si la papat :)))) Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Delicious Flavours si eu le-am mai facut pana acum 1 data caci sunt tare bune. ;) Pup

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu am avut niciodata probleme la sarmale. Invelesc pe banda rulanta cand este nevoie, dar in Oltenia, sau cel putin in partea in care m-am nascut eu, sarmalele se fac cu consecventa numai din varza. Niciodata din foi de vita. Asa ca experienta mea in domeniul sarmale invelite in foi de vita este nula :)
    Le-am dat de gust insa in facultate cind colegul de camin era din Ramnicul Sarat si acolo se fac cu consecventa din foi de vita

    RăspundețiȘtergere
  14. delicioux. in romania se gasesc foi de vita murate la adivin, iar in belgia olanda spania si in general in tarile mai mari se gasesc la borcane in magazinele turcesti.

    RăspundețiȘtergere
  15. Excelent subiect!
    Sa coboram putin spre origini.
    Avem imaginatie? Da? Sa inchidem ochii putin si...

    Sa punem sarmalute ( multe si cat pe deget ) intr-o strachina de pamant, sa aruncam deasupra cateva linguri de smantana ( nu de la vacile destepte de 1,8% sau de 3,5% )si, alaturi, sa avem pe un fund de lemn cateva felii de mamaliga "tigrata" pe gratar.
    Nu uitati o "feteasca" rece ca sa "mearga". Sa nu fie NICIODATA VIN ROSU ca stricam tot!
    Puteti deschide ochii. Pofta buna!
    Aaa, era sa uit. Pai cum preparam sarmalute bune? Rabdare. Nu acum. Ramane pe alta data. Acum e doar atmosfera.

    RăspundețiȘtergere
  16. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  17. Super bune , eu pun la fundul oalei un pumn generos de boabe verzi de strugure si o mana de vrjul acela care se agata peste un pat de frunze apoi sarmalutele intercalate cu rosi tocate marunt iar de cand am fost la greci pun in compozitia de carne si un pumn de nuci pisate marunt sunt dementiale.

    RăspundețiȘtergere
  18. Mmmm, preferatele mele!! Prezentarea ta e superba!!

    RăspundețiȘtergere